bila dia mula bercerita ♥



cerita kem - part 1 :)
hello.
aku nak share story neh.
pasal kem PPPWPKL @ Gunung Datuk,Rembau .
kalau sibuk2 nk tahu baca jela. haha.
p/s: cerita neh pnjangg aww. so,sape yg ta suke bce bek tayahh.
buat mata juling je t . haha. :P

ceritanya bermulaa...

pagi 13 Mac, aku bgun dlm pkul 6.30 pgi.
nak kata excited tuh tak jgk. biase2 je kot.
lepas solat, tido balik kejap. ngntok gile kot. 
sejam lpas tuh aku bngun balik. baru kalut nk mandi sume.
tepat 8 pgi sume siap ! da mandi, da pkai bju, da srpn n brg2 pun da siap !
then umi pun time tu tula nk kua g anta aiman g sk0la. dy ade training hoki kat skola.
umi soh aku mintak tolong kak yan temankan aku tunggu cegu kat guard house.
biase la umi ngn abh mmg camnih, risau sgt.
pdhal da cerah da pun. nak takut ape.
so, nk tnk aku mnx kakyan temankan aku.
sambil tnggu cegu tu aku pun texting si Teddy. :P
dlm 8.30 pgi, cegu pun smpy. otw nk g wisma pandu puteri kat brickfields tuh,
bpe kali syameer call. haduhh2. 
dy call aku smata-mata nk soh fahim join dorg training volley ball kat skola.
aku soh dy call fahim, fahim tak angkat fon pulek.
smpai bpe kali syameer call, geram pulak aku.
last2 aku silentkan fon. malas nk angkat fon call :P JAHAT JE. haha
smpy cegu tnye " sape lah yg ta phm bhsa sgt tuh" haha.

smpai je wisma, baru nmpak 4 orang je yg da smpai.
so, aku ekut cegu masuk pejabat wisma, cume ade sorang staf je kat situ.
dduk goyang kaki kat sofa tuh smbil ushaa2 sape je yg da smpai kat lua tuh.huh..
bosan weh, tp seb bek teddy tuh da bngun, jd takde la bosan mne .
senyum2 smbil txting, bnde biashe la kan teddy kan.? 
*i taw u sibuk bace blog i :P

da nak kat pkul 10 pgi baru dorg bkumpul kat ruang rehat kat dlm pjabat tuh.
tbe2 ade dua orang budak dduk sblah aku kat sofa tuh. aku senyum jela.
then aku start tego salah sorang drpd mereka.
okay, nme dy farah. dari skola convent sentul.
mula2 stakat kenal mcm tu je.
then si farah n kwn dy ni join mmber dorang yg len dduk kat lantai memndangkn sofa da tde space.
aku pulak still men fon. then aku pasan dorang sume pkat pndg aku.
n aku tdgr dorang bisik2 psl aku.
tp aku buat dono je. haha.

then salah sorang drpd dorang  ajak aku dduk lepak dgn dorang.
hmm.oke fine, aku pun join lah. tanak ah org cop aku sombong kan..
duk dlm geng dorang, okay la not bad., friendly n bising.
rasenye dorng paling kecoh skali. org len sume biase je..ish3.
tapi aku biase ah. still senyap je. aloh, mmg tipu je muka nih.. haha

dlm kul 10.30 sume da sampai. tnggu budak2 dari st.mary lah lmbat sgt.
then Cik Ainil selaku ketua pnyelaras program ni bg sikit tklimat.
dy sporting habis. :)
transport kitorang dari kl smpy la gng datuk akan bertuka2.
so cik ainil ckp dy tnk kitorang expect nak nek bas cam rapid KL kat sne.
dgar je ayat tuh, sume da senyum . aku da dpt bygkan bas ape yg bakal menanti.
hahaha. comel je.

lpas tklimat kitorang pun start perjalanan kitorang.
dari wisma, kitorang jalan kaki ramai2 smbil angkut beg pegi kl central.
tak jauh pun, 200 meter camtu je.
tnggu kat kl central lme la gak.
aku da start bcakap ngn dorang, sempat snap2 picture sme2 lg.wahh.
smpai je train,mmg penuh kot.
kitorang plak bcampur ngn public. mmg lah.
koc wanita lg lah penuh. cik ainil mmg suro kitorang nek koc wanita.
enta cane , dlm keadaan yg crowded gile.
ade 4 orang pandu puteri terbabas msuk train dulu. blom sempat kitorang msuk,
pintu train da ttup. lgpun mmg da full gile.
seb bek cik ainil ade number fon dorang. cik ainil call soh dorang turun kat seremban t.

then stngah jam lpas tuh, train kdua smpai.
kitorang pun nek la. koc wanita ta pnuh pulak kali ni,
tp still ade dua tiga orang kena bdiri smbil tnggu pnumpang len kua .
at first msuk train aku pun kne diri. p smpai stesen ptme iaitu stesen kat midvalley,
aDA sorang nih kua, tp farah dpt dduk. then sorang indian yg dduk sblah farah suh aku dduk tgh2 antara dorang coz sit mmg besa. mula2 aku refused. then bile farah pujuk, aku pun dduk la.
haha, menyemak je aku nih. 

smpai rawang indian tuh pun turun. time tu baru la dpt sndar. fuh lega.
dari td angkat beg sakit bahu.
smbil tgok skrin lam koc tuh citer tom n jerry
 mmg best ! terasa mcm flash back zmn aku drjah 1, tbe2 dorang hulurkan lolipop. :) 
hampir 1 jam stngah lam train kitorang pun smpai lah stesen kereta api seremban.
jam da mnunjukkan hampir 2 ptg. perut sume da buat konsert rock.

then cik ainil bawak kitorang g seremban parade opposite stesen kereta api tu je.
smpai je sne, cegu lpaskan kitorang slma 45 minit. buatlah ape yg patut.
aku ekut jela dorang. mkn mcD. duit msing2 lah.
mmg time tu aku da start bkwn but still malu2 lagi la.
ta myk ckp pun. coz mmg tataw nk ckp pe. haha
lps da lunch sume, kitorang jln2 jela kat mall tu. okay la. tade yg mnarik pun.
men tgkp gmba lg . waduh2.. haha

hmpir 3 ptg, kitorang pun truskn pjlnan. dari seremban parade lintas jln g stesen kereta api.
then jln kaki lagi hmpir 400 meter g stesen bas seremban pulak.
orang ramai pandang je kitorang.
 yela, tulisan PANDU PUTERI MALAYSIA kat belakang baju kitorang dgn scarf biru yg dijahit dgn bendera kl bersama woggles pd scarf mmg menarik perhatian  XD ahaha.

jln punye jln cari bas kitorang.
penat kot. selangkah demi selangkah..
finally, tarraaa ~
ouh my god. comel gila bus. *balik ke zmn 90-an kejap.
bhahaha. bus tu pon kitorang mix dgn public.
mmg ramai yg kena bdiri. ksian gila kat dorang.
seb bek aku dpt sit. tp dduk blakang skali , sblah mamat endon mane enta.
grrr~ agak kureng slesa sbb bus tuh mmg bgoyang gile.
bahu orang sblah pulek asyik blanggar je ngn aku. ishhh. tak suke .

sejam la bus, akhirnya sampai pun gng datuk.
p belom sampai tempat pkhemahan lagi lorh.
turun je bus. ade dalam 5,6 buah keta tga tnggu kdtgn kitorang,
sume abg2 facilitator tuh.
dorang akn bwk kitorang msuk ke tapak kem..
aku mcm biase ekut geng yg sme. haha. kelakr tol la dorang.
asyik ksian kat aku je. mmg la aku tade kwn, p chill lah.
aku tk kesah pun la. ngn mane2 geng pun aku boley bcmpur. da la keta abg faci tu da penuh. 
nak jugak ajak aku sumbat bersama. haha.
abg faci tu pulak jnis mlayan, hmm. lgi lah bising dorang. aku tukang gelak jela..haha

smpai je tapak kem. da nk pkul 4 stngah.
mmg ta smpat nk solat zhor pun.
lpas da mkn ptg, solat jamak sume. kitorang pun dberi rehat .
lpas je mghrib ade mcm2 taklimat.
kitorang da dpt buddy msing2.
aku dapat ngn farah. :D
mksudnye pegi mane2 pun farah kena temankan aku.
same goes to me :)

mlm ade sesi ice breaking.
biaselah nk bkenalan ngn sume orang.
actually mmg da ramai yg da bkenalan.

time ice breaking sume orang kena mperknalkan diri dgn bgtau
nme pnggilan, dari skola mne , adik bradik bpe orang n ank ke bpe.
last skali jgn lupe buat trade mark :O haha
abg faci soh aku start dulu. AKU MCM HUH ?
aku pun dgn mlsnye mmperknalkan diri.
trademark aku simple je. aku buat peace kat mata. cam sengal je kan.
huahua. :D
mcm2 trademark kua. mmg klaka hbis ah.

lpas ice breaking ada game best.
aku dapat title mak ayam =.= bhahaha !

nak tahu knapa ?
tnggu part 2 ::P






|


Copyright ©. hak milik terpelihara fatin adorable monster.


saya! Tutorial bebelan

boleh membebel disini :)
[close/tutup]