bila dia mula bercerita ♥



cerita kem - part 2 :)
haha. kenapa ?
ta sabar nk tahu knp aku dapat title mak ayam ler tuh.

okay, sambungannye..
lepas da buat ice breaking segala.
slah sorang abg faci iaitu abg wet *aku ta phm knp owg pnggil dy dgn nme tuh. BHAHA.
abg wet buat satu game.
dy cakap, nak men game nih kena sporting.
so, dy tanye sape tak sporting.
aku bengong2 pegi angkat tgn.
sume pandang ! haha.
sume gelak. aku sengih jelah.
*sengal je :P

then abg wet bgtaw rules mcm mne nk men game tuh,
mula2, agak konpiuss kot. msing2 buat muka blurblur .
termasuklah diriku. =.=
bile da bg contoh segala. baru lah otak2 kitorang start berkembang . hee.
then abg2 faci yg len pun dijemput untuk join da club.
haduh2, ni yg syiokk sgt neh.
so, ade 3 faci join kitorang men game nih.
dorang pun ameklah tmpat , dduk dlm satu bulatan besar.
tbe2 slh sorang drpd mereka dduk sblah aku.. 


okayy, game dy lbey kurg mcm ni. semua orang kena 
buat isyarat tgn mcm ----> 
pada dua2 belah tgn n letakkn tgn msing2 kat mata.
so, sume orang pun buatlah. 
bile abg wet ckp "ready", tgn sume da prepare kat mata.
n bile abg wet kata "start", orang  ptme yg dpilih abg wet kena buat bunyik ayam. yg brbunyik "purrppp" dan dtujukan kpd orng sebelah kanan.
then org yg dsebelah kanan pun akn buat mende yg sme kpd org sblah
knan dy and so on mngikut turn msing2, mngikut arah lwn jam....

then, dlm tga main tuh bile smpy je turn slh sorang daripada kami,dy boleh buat isyarat tgn kedua.
iaitu isyarat yg sme mcm sbelum td cume beza, bile dy buat bunyik " pekorkkkk ! ", isyarat tgn dy kena
buat ala2 tersembul ke depan. *kalau tak phm, abaikan :P 

bile da ada yg buat "pekorkkkk", orang sblah dy tuh kena reverse balik buat bnyik "purrppp" kat org sblah kiri dy pulak. and the game goes on..and on..smpy la ade yg konfiuss.
sorang demi sorang ditendang keluar akibat kekeliruan yang melanda otak msing2.
serius mmg konpiuss doh men mnde neh. lg2 orang yg dduk sblah abg2 faci. mahu tak pening.
dala dorang buat bunyi ayam tuh kuat gilaaaaa ! , mcm menjerit tepi telinga je.
mahu ta sakit. bile dah tkjut mula lah konfius.

seb bek aku try relaxkan diri. mkin lme mkin laju pulak game neh.
mkin ramai yg ditendang, cegu2 sume da terkua..
tnggal lg 10 renjer pandu puteri. 3 org faci msih gagah btahan.
kitorang yg msih main game nih, mula la bdebar, 
bile sorg demi sorg yg dtendang bulatan mnjadi lg kecik.
haa, time tula aku dduk diantara dua org abg faci. fuhhhh.
bengang dua2 telinga kne "pekorkkkk" ngn dorg.
sabo jela. bdk2 yg tkau sume bg support.
kitorang mg da pkat nk singkirkan sume faci2.

tga2 men tbe2 smpy je turn aku, aku  baru nk "perrppp" abg kat sblah.
kononnye dy nk tkejutkan aku,dy buat "pekorkkk", belum smpat aku "perppp" dy.
dy dah "pekorkkk" aku dulu. terus dy ditendang kua ! haha.
suke lah sume orang!
game diteruskan.. smpy lah semua abg tkua.
at last aku menang ! bhahaha :D 

skat situ lah aku dpt gelaran mak ayam . bkn dapat hadiah pun =.=
hahaha

then, lpas game ade taklimat tentang pendakian gunung datuk.
stiap  skola incharged dlm mmbuat laporan aktiviti.
then laporan tu kena serahkan kat cik ainil sbelom hbis kem.
slah sorang je wakil yg kena buat laporan.
dsbabkan aku sorg je wakil utk skola aku, so aku lah kena buat laporan aktvt.
aku dberi tugas utk buat laporan ttg taklimat pendakian.
so, mlm tuh aku mmg khusyuk habiss ah dga taklimat yg dsampaikan oleh PakDin.
pnggil "pak", mcm lah tua sgt. pdhal bru awl 30-an.
hahaha.

pakdin ckp aktivit mendaki tuh mmg bahaya cause slope dy mmg 45 degree.
dan paling menakutkan pakdin ckp 99% maut n hanya 1% je hidup kalau kitorang tak ekut rules dy.
sume cam senyum2 kambing je bile dga pakdin ckp cmtuh.
egat dy BERGURAU .

bile esok tuh, baru tahu ape yg pakdin ckp tuh sumenye betol.
makkk aiii, gile extreme..
nak mendaki mmg penat gile beng,
amek masa 3 jam stgah utk smpai ke puncak.
dala, aku galas beg. dalam tu pulak dorg tumpang botol air.
kalau satu dua tape jgk, nih hambekk kau bpe botol dah aku angkut.
spnjang pndakian, kalau msing2 ganti2 angkat beg tape jgk.
ni aku jgk.. sakit bahu :'(

smpai je puncak sume pandang ats, egat da smpai. rupenye belum lagi !
kitorang kena pnjat batu2 besar berketinggian 30 meter !
haaaa, sume mulut terlopong.
msing2 gayat. tapi gagahkan diri jugak.
seb bek ladder2 tuh sume dah diikat ngn tali.
dlm hati mmg da bdebar tahap gaban.
seb bek air mata ni tak gedik kali neh.. haha
da bpeluh2 dahi, akhirnya smpai jgk kat puncakk gunumg datuk !
finally !

tp mmg seram weh, sebab kitorang berdiri diatas batu2 besar je, bawah sume gaung !
gayaaaatttt. tp puasss hatiii ! :D
tak sia2 aku panjat gunung tuh .
time kat ats puncak tu, ade la jgk geng2 lain join kitorang.
i mean, ad pasukan len join, mcm pelajar2 PULAPOL.
i think so. tak sure lah tu pulapol ke hape.
tp mmg something mcm instistut pngajian ketenteraan. hee.

then atas tu pulak ade geng budak2 laki mane entah sibukk je join skaki.
yg ta tahannye, bole dorang ngorat2 lagi . hahaha.
sape yg gedikk tuh mmg melayan ah.
snap picture orang sesuka hati dy je . grrr~

dah puas mnikmati keindahan ciptaan Allah slama sejam kt puncak gng,
kitorang pun turunlah,
haaa, nilah part paling aku tak suke.
hisshhh. naik berani nk turun punye la takot.
aku turun antara yg last jgk ah. tnggal geng laki ngn cegu2 je kat ats.
last2 berani kan diri utk turun ke bwh,
yg cegu azizah pulak,dri nek gng smpy lah nk trun asyik sbb nk tgkap gmba aku.
yela, sbgai bhan bukti la katakn..

da berjaya trun, kini kami perlu turun gunung pulek~
haiihhh, nk trun mmg sakit. bpe kali dah aku tergolek.
=.= sakit smpai lah harini.
sakit kaki yg teramat sgt . huaaaa.
paling kelakar, bukan aku je sakit. sume orang tmasuklah cegu2. 
time nk pnjat tngga nk g khemah msing2, sumpah lwk gile.
time kaki nk melangkah dari satu ank tngga ke satu lagi.
sume kuakan bunyik2 yang menarikkk..
tga pnjat tngga ade jugak yg "aaaaaaaa", "ehhhhh" . "ouch,ouchh"
haha, smpai abg perli "hamboiii pandainye dy ni, banyak betol A dy," bak kata abg faci, A++ lah.
hahaha :P

then mlm ade campfire pulak.
aku mls la nk cter satu2, conclusionnye campfire paling best.
mmg enjoyyyyy habis.
abg2 faci pun kne mnari sme2 keliling unggun api. smbil nyanyi ramai2.
bertepuk2,bergoyang2 ramai2. awww, sexy ! 
eh, bukan aku, tapi dorang.. ahahaha :P
sweet memories :)

okayy, ta lrt nk type dah, yg lain tuh bia aku je simpan jd kenangan.
KEM PANDU PUTERI RENJER mmg syiookkk :D
walaupun penat, still bagi bnyak kenangan.
balik daripada kem trus tetido smpy mghrib.
lgpun uzur, so tayah kalut2 nk solat . :P




|


Copyright ©. hak milik terpelihara fatin adorable monster.


saya! Tutorial bebelan

boleh membebel disini :)
[close/tutup]