bila dia mula bercerita ♥



this cute lil boy named ammar.
okay. tak tahu mana nak mula. yang dalam otak aku skrg ni cuma nak taip pasal sorang bdk laki yang memang agak comel dan ngada2 ==' opseyy.
mula2 msuk keje kat cic mmg tak nmpk lg batang hidung kcik bdk bnama ammar ni.
dalam akhir bln jan cmtu baru lah kenal sorang ank murid aku yg da lama absent tuu.
first day jumpa dgn dia mmg boleh tahan jgk la tahap tekanan aku ni.
dia turun je dari kereta mmg da merengek. makin lama makin kuat pulak.
dan perkara ini berlanjutan untuk beberapa minggu. mahu tak stress ckgu2. 
kelas pun dia tanak masuk. dia slalu je dduk sesorg n tanak lgsung bkwn ngn sesape.
dari pagi asik ngis, smpai ptg pulak tu. mkn pun susa.
teacher siti pulak mmg garang. bagi bebudak jelah. bg kitorang dia ni mmg suka mngusik. buat2 garang je pun..tp itu sgtlah mnakutkan bg bebudak tadika -.-
aku pulak jenis cpat ksiankn org. ksian gile kot tgok bebudak ngis.
smpailah satu hari tu. ammar ni mmg da keje dia ngis je. teacher siti marah bkn main lg. lg lah dia takut..
bg aku apa lah sgt marah smpai cmtu skli kat budak umo 3 tahun.
nk expect dia dgar ckp kita ? tak lah kot..kcik lg kan =='
sbbkn dah tak tahan sgt dgar dia ngis, kak siti pun suruh la aku bwk dia naik bilik ats. 
ammar ni klau kita lekakan dia, hilanglah bunyiknye tuu.
sjak aku bwk dia naik bilik atas smntara nk tunggu mama dia dtg amik,dia makin rapat ngn aku.
mmg tak jd masalah la mula2 sbb dia playschool,snglah nk ajk msuk klas.
but then, bila dah lelama cmni, mule la ngada2 dia.. mana je aku pegi dia ikut je. MANA SAHAJA! even tandas ? yess. haha. funny. and this is so truee. payah tahu tak.
yg syiokk nya,dia tak pnggil aku teacher,dia pnggil aku kakak !
dgn pelat dia, mmg omeyy toi lah dgar dia ckp. haha. siyezz.
mcm yg aku ceritakn td, ammar ni takleh berenggang ngan aku,klau aku blah kejap nk buat kerja ke apa,konfem dia nangis! jadi, hmpir 90% aktiviti sharian aku kat cic tu ditemani ammar kot.
tak kira la aku tgah prepare food kah,susun tilam kah,semak homework bebudak kah, yg pasti ammar ada dgn aku. shoooo shweetttttttt right ?. ^^ 
*beshhh betoi kalau ammar ni jadi boprenn aku*hakhak.. 
(mimpi sampai ke bintang jelah tin oii) hahahahaha *kesengalan terselah*
pernah sekali,lpas buatkn dia susu n tdurkan dia. 
tetbe je dia ngigau ; nak kakakkkkk.. nak kakakkkk.
sebak dengar. takut sgt ngn org lain smpai terbawak2 tidur bdk tu. ==,
mmg silap aku kot manjakn dulu. tp takdelah over sgt okay =.=
n tadi msa kat cic, kitorang ada lah berborak psl bebudak kt cic tu,conversation tu lebih kurang mcm ni;


kak una : kkdg una terpikir knp bebudak yg kulit cerah2 n comey2 je sllu dapat phatian eh.
rasa cam tak adil pulak kan..yg kulit gelap2 sllu cm tak dlayan..
kak wani : tulah manusia, memilih je. kalau pape nk yg cantik,elok. kalau lelaki tu boleh dtrima lah kalau gelap sikit. kalau girls ni kureng la, yg cntik dulu dipandang. .
kak una : nak buat cm mane kn. ksian kat mak bapak lah,sedih dorang klau tahu ank dorg tak dberi phatian berbanding parents yg ada ank cecomey. tgok ammar, cerah je,sbijik mcm muka mak. sbb tulah fatin nk lyn. *senyum perli*
aku : huh ? 'takde mknenye.' (dalam hati)
kak una : fatin, klau kitorang usik2 ammar,atau marah ke apa kan..fatin cm ad rsa sedih tak tgok ammar  cmtu ? yelaa bkn apa,sbb dah jaga dia..sayang dia..tetbe ada org sesenang je mrh,konfem kita rasa marah betul kan ? *angkat kening*
aku : hmm, tahla, klau stakat usik2 dia cmtu2 tkdelah rasa mrh ke apa, tp klau usik smpai buat dia rasa takut yg keterlaluan tu dlm hati mmg rasa marah jgk lah..lagi2 klau kak siti yg usik dia. ammar smpai dah trauma..
kak una : yelah kan..kak una phm..tp nk wt cane dah ammar tu nk kt fatin je. teacher2 lain dia dah tak nmpk..siap tunjuk2 n ckp "tanak eacher nih,tanak eacher nih!" *gelak*
aku : *senyum*



sampai sekarang masih belum ada penyelesaian kepada masalah ini. hope can solve it asap . :)
ouh ya, ada video untuk tontonan umum kat bwh ni. vdeo yg diambil pada awl pertengahan bulan febuari i think..time mula2 rapat ngn aku. skrg ni dia terlebih ngada2 , manja sgt ngn aku :3


                


perghhh hensem bopren aku ni. hahaha.

alololo...sejuk perut mama tgok ammar senyum time solat. haha.
(actually time ni dia kne denda ngn teacher wani sbb tak solat ngn bebudak lain,so dia kne solat sesorg)
p/s:dia tolong aku kemas tilam kat tingkat atas sbnarnya time org lain solat. hee.

haha. nak sgt pakai tudung. katanya nmpk mcm mama xD


org lain solat dia nangis kat belakang, penat nk pujuk oii. =.=



|


Copyright ©. hak milik terpelihara fatin adorable monster.


saya! Tutorial bebelan

boleh membebel disini :)
[close/tutup]