bila dia mula bercerita ♥



no more cic
assalamualaikum.

okay. memang dah lama tak update blog. yee. aku tau. bkn ada org baca pun blog ni. 
sekadar menaip untuk dijadikan diari, mungkin 5 tahun lagi aku akan lupaa setiap apa yg aku lalui sekarang. so, baik aku ceritakan sebelum aku terlupa :)

baiklah. aku nak mula bercerita nih.
duduk tegak2. bukak mata luas2.
bismillahirahmannirrahimmmmm..

fuhhh. mari kita mulakan.

masuk hari ni genap seminggu aku berhenti kerja..
masa awal2 berhenti tu nak kata sedih tu memang takdela sedih mana,
rasa syokk tu bkn main. yelah heaven weh dapat rest lama cenggeni.
but then bila da hmpir seminggu dduk goyang kaki kat rumah tetiba rasa rindu mula menyelubungi diri.
cehh. ayat taleh blaa kau tinnn.
mula lah aku belek2 balik segala gambar kiut2 diorang..
video2 yang ada. serius byk video yg aku smpat rakam masa kerja dlu.
memang tak menyesal lah buang masa record smua aksi2 bebudak tuh semua.
mana tau 10 tahun lagi jumpa bebudak tuh smua kat pesbukk. boleh aku share video tu. yee tak ?
hehe.

firstly, aku nk cerita pasal ammar.
mcm yg pernah aku ceritakan dlu. memang budak kcik ni rapat ngn aku,
kekadang terpikir jgk cemana lah nak buat dia berenggang ngn aku,
then aku pun decide lah untuk buat2 ignore dia bila dah msuk hari2 terakhir kat sana.
wehh. sedih tahuu sedih bila kne buat2 tak layan dia sedangkan selama ni aku manjakan dia.
bila dia cuba ceritakan somthing..aku cuma iyekan aje. tkde lagi buat expression excited aku tu.
bila dia peluk atau pegang tangan..aku cuba renggangkan n try jauhkan diri dari dia.
taktau lah asal kejam je bunyiknyaa, tp memang aku buat. dah takde jln lain.
bkn apa. aku tanak lah dia buat perangai dia balik mcm dlu..
kang aku takde.. asyik nk nangis je..

bila aku dah ignore dia, ada lah dua teachers baru tuu. sudi melayan dia.
dah macam tuu. dia pun dah kurg la ikut aku..
dia mula lah rapat ngn teacher siti n teacher zila..
bkn main seronok lah dia. dpt kasih syg org lain. jelez jgk tgok dia happy mcm tu.
kekadang tu sllu jgk lah intai dia.. sedihh nyaa bila dia dah tak kesahkn aku *lap air mata*

yelaa. slalu memana aku pergi konfem ada ammar. dia yg temankan aku walau apa pun aku tgh buat.
smpailah last day kat sana. kebetulan lastday aku tu dua2 teacher baru tu amik cuti. so takdelah org nak manja kan ammar haritu..jadi dia ikut aku jelah.
tah apehal lepas dia bangun tidur,dia nangisssssss je memanjang.
buat perangai lagi la tuu. katanya tanak mandi. dia nak tidur. so aku bg dia masa utk tdur smpai lah aku settle mandikan bebudak yg lain. lepas tu kejutkan dia balik.
dia still tanak bngun n nangis2.. aku tunggu jgklah stgh jam bg dy puas tidur.
dia termenung je..bkn tidur pun.. aku try pujuk dia. memandangkn dah nak pkul 5. dlm 6 mama dy akn amik. dia still buat perangai. sabar aku dah hilang. memang aku marah dia lah.
tp takdelah aku tinggikn suara ke ape..lepastuh dia terus nangis2 smpai terhenjut2 bahu.
aku plak yg sedih.. dah mndikan pun still nangis. try pujuk dia balik..last2 aku jgk yg touching..
sedihhh tgok dia baqqq hanggg. T.T
aku bgtau lah dia..yg haritu will be hari terakhir aku kat sana,
aku tak expect pun dia akn paham.
aku luahkan sgalanya kat dia..suruh dia itu ini..
tup2. dia peluk aku then nangiss suh aku jgn pergi.
meleleh jugak lahhhhhhhh, T.T`

masa mama dia datang amik ammar..
mama dia plak nk wish macam2..then salam ckp thnks smua.
pdahal aku buat kerja aku je.. hehe.
mama ammar mmg baik dgn aku..

then beberapa hari lepas.. aku singgah cic kejap. smpai tghari  cmtu je,
nak amik barang actually,skli lepaskn rinduu.
melangkah je masuk pintu pagar.. 
aku dah nmpk aleesha,slh sorg ank murid aku terlompat2 dpn pintu,
sambil terjerit2 "teacher patin! teacher patinn!" ya Allah rinduunya kt dia tak terkata.
aleesha ni actually 2 thun lebih. ckp pun tak brape reti. stakat ckp cmtu2 je.
nama teacher pun dia tau nama aku je.
 kalau tanya "ni teacher apa aleesha?" dia akan jwab ; "teacher patinnnnnn"
padahal org tunjuk teacher lain..haha. comey sgt weh.
pagi2 pulak klau dia buat perangai tanak lepas dari ibu dia..bila aku datang kt dia automatik dia lepaskan pelukkan dia dari ibunyaaaa. haa. nmpk tak betapa hebatnya aku.
ibu dia memang sporting ah.. memang ibu dia tahu aleesha tnk kt teacher lain. ekeke.
masa aku dtg tu, tak ramai bdk 3 tahun dtg skola. ammar tak sihat. smnggu lpas aku bhenti tu trus tak dtg school. demam kata kak wani. tah..

part yg touching..
masa aku jaga waktu tidur bebudak perempuan..
bdk2 lima enam tahun tau lah yg aku mmg dtg singgah kejap je.
yg syokk nye, qistina..buat permintaan plak kat aku..
dia dtg kat aku then ckp dgn bahasa pelat dia yg terlampau comel tu mcm ni 
"cicher..naa tak leh tidoo,cicher nyanyi aa aguu winkle2 ttle staaa kt naa"
aku mula2 tu pun tak phm. berulang2 gak suh dia ulang ckp dia tu.
last2 baru phm..dia suruh aku dodoikn dia dgn lagu twinkle2 little star rupanyaa. haha.
aku pun duduk sblah diaa. then nyanyi.. aww. so sweet. mmg aku buat pon k . :P
gelak lah klau korang nak. ada aku kesah ? hahahaha.
pas na dah buat2 tido.. cehh. dia buat2 tido je pun. sbb suara aku terlampau sedap agknyaa buat dia takleh tdo. huahua.
si piaaa ni plak. ala2 bajet matsalleh kauuuu. sbb dy ni memang speaking pun.
dia tgok je aku nyanyi sblah naa smbil2 tersengih. tau sebab apa. smua girls tak tidur n then merenung je kat aku. ahahaha.
memang aku dah agak. smua nak aku dodoikan.
memandangkan lpas ni lama lg nk jumpa balik. aku pun dodoi gk lah yg mana tak tdur lg tuu.
haha. nak tergelak doh time tuu. 
org terakhir aku dodoikan si aleesha lahh. sllu dia klau da baring trus tido. 
tp time tuu, dia tak tidur plak.
bebudak lain ingtkn da dodoikn smua nya akn tidur. haremmmmmm tak tidur pun.
penat je aku nyanyi. hahaha.
aleeshaa plakk aku dodoikn, mata dy pergh.. merenung.. terus menusuk ke kalbu.
tgok je aku. dah la mata boooolaaat. rasa nk tenyeh2 je pipi dia. haha.
tbe2 umi call kata nk amik kat cic. so, aku pun bngun cpat2 get ready nk turun bawah.
aleesha trus nangis2.. mcm tau2 je budak kecik tuu. aku baringkan dia balik.
ckp aku nk buat kerja kat bwh. suruh dia tidur dlu..dia pun tidur ler.
trus kiss pipi dia. n bebudak kat sne.. then chiawww. sedihh wehhh.

itu jelah kot.
penat menaip.
aku tau mata korang pun boleh juling baca text pepanjang cmni.
haha. aku tk suh korang baca pon kan. so jangan salahkan aku.
k la. adiossss.

ouh ya. lepas ni aii akan smbung belajar kat matrik johor.
tah bila lagi ada free time nk mengupdate blog ni.
k la. byehhhhh.

|


Copyright ©. hak milik terpelihara fatin adorable monster.


saya! Tutorial bebelan

boleh membebel disini :)
[close/tutup]